fredag 6 april 2007

Min idol och jag


På förekommen anledning:

Här skulle min intervju med den fantastiskt charmiga, smarta och alltigenom trevliga Mary-Lynn Rajskub kunnat vara med. Men så blev det inte, det blev fokus på Kiefer och hans chefer. Det blev okej ändå, tycker jag. Mary-Lynn borde få upprättelse. Men säg den "tjejtidning" som vill sätta henne på omslaget? Samhället är skevt.
Och hon som sa så fina saker. Hon började till exempel sin karriär som ståuppare. Vi hade en fint, litet samtal om ståupp, kvinnliga komiker och kvinnoroller i tv. Tills den galna tysken la sig i och skrek "But I dont care about any of zat!"
Alltid tyskar.

Här är en annan fin liten historia om en gul familj. Jag är ganska förtjust i den, myself. Mest för att jag minns tillbaka på den dagen med värme - dagen då jag fick trycka både Yeardley Smiths och Matt Groenings hand. Den ena så liten, så liten och den andra så stor och slapp. En glädjens dag. Jag kommer minnas den för resten av livet. Tryck Matt Groenings hand - sedan dö. Ungefär så.

2 kommentarer:

Kristoffer Viita sa...

Skön läsning om de gula älsklingarna. Gillade även att Kiefer verkade vara så grinig, eller han kanske bara var trött? Inte konstigt med tanke på att Jack Bauer varit vaken i vad, sex dygn? Den samlade dvdboxen av "24" borde få den den lämpliga undertiteln "A hell of a week". Vad tycker förresten miss Hainer om South Parks parodi på 24 som gick för ett par veckor sedan?

Caroline Hainer sa...

Kiefer var nog bara trött tror jag. Det är roligt, jag har fått flera kommentarer från vänner och bekanta på just den artikeln. En är "Det verkar som om du var rädd för Kiefer", en annan "Intressant att han är så naiv" och en tredje "Men var han verkligen så nonchalant?"
Sens moral: alla verkar läsa in nåt alldeles särskilt i den gode Kiefers uttalanden.
Jag upplevde honom som ytterst trevlig och laid-back men extremt trött efter att ha torterats hela dagen.

Jag tackar för frågan om South Park och måste tyvärr säga att jag inte är ett stort fan. Men det beror på, brukar folk förklara för mig, att jag inte kommit in i det. Jag ska göra mitt bästa för att se avsnittet med 24 för det låter ju onekligen roligt. Såg ett avsnitt nyligen där de hånade/spelade WOW och det var sjukt roligt. Så kanske är jag typ closet fan....
Långt svar, när jag egentligen bara kunde skriva "Jag har inte sett det".