lördag 14 april 2007

Mitt liv som fet

Enligt nåt slags BMI-test på nätet är jag "på gränsen till överviktig". Fuck. Känns sådär. Därför blev jag både glad och tacksam över upptäckten av fetmagenen! Äntligen tar forskarna våran sjukdom på allvar!

Min vän B, däremot, håller inte med. Han mailar:

"Tjena. Nu har de fått en ny stor lögn att skylla på när den tidigare om kraftig bensdomme är borta. Men nåt jag undrar över kring den här nya fetmagenen, det står inget om att genen gör att man äter mer och onyttigare för av min erfarenhet är det precis det som fetton gör. Hitta mig ett fetto som har samma kaloriintag som mig och jag ska bära dig härifrån till Midsommarkransen naken med en banderoll rund kroppen där det står "Jag erkänner fetmagenen" "

Hårda ord från en normalsmal man.

7 kommentarer:

Jakopp sa...

Jocke är Stockholms svar på Dave Grohl, man vill ligga med honom, men det går inte.

Fat chicks need luv too, but they've gotta' pay.. (Quagmire)

Caroline Hainer sa...

Din kommentar makes no sense at all men jag gillar den. Och David Grohl.

Anonym sa...

Du vet ju redan vad jag tycker i frågan ;)

Caroline Hainer sa...

Aaaaah...nu fattar jag Jakopps (kan man heta så?) kommentar. Okeeeeeej.

Caroline Hainer sa...

Du och vännen B skulle komma bra överens, Switchbitch. Det står ju helt klart.

Anonym sa...

B som i Bögen (inte alls på det sätt som en hustrumisshandlare säger det, utan som en en aekta faghag)?

Caroline Hainer sa...

B som i Din Mamma!
Skoja.
B som i For Me to know and You to find out.