lördag 28 april 2007

"Just put your lips together - and blow"


Idag ska jag på bröllop. Ska tydligen vara väldigt mycket "by the book". Frackar, svärd (jo, really), etikettsregler och så. För mig blir det inte så mycket en helig förbindelse mellan två människor inför Gud, utan snarare ett tillfälle för mig att leva ut min dröm om att vara Lauren Bacall. Jag älskar Lauren Bacall, men ges inte ofta tillfälle att klä mig i figursydda långklänningar av gammalt snitt, präktiga stenar runt halsen och håret i stylish vågor. Mitt hår är rakt. Jag gillar t-shirts, så det är inte helt problemfritt att sadla om och go all Bacall på en dag. Men bröllop är en perfekt förevändning. Det vankas till och med rött läppstift. Igår såg jag Att ha och inte ha. I morse läste jag lite i Bogart-biografin som står i bokhyllan. Kanske borde jag också druckit lite whisky för att få till rösten? Men okej, nu är det ju ingen maskerad jag ska på utan en påkostad tillställning med romantiska och traditionella förtecken. Gränsen får gå vid eyeliner.

Inga kommentarer: