fredag 13 april 2007

Random tankar om Joey Ramone


Snabb grej bara. Vissa filmer kan jag inte bestämma mig för om jag gillar eller inte. Som Rock'n roll High School. Visst gillar jag den, men alltså scenen där tuffa tjejen ligger och tar på sig själv, de där stora muterade råttorna i publiken...Det är något kefft med det hela som jag inte kan bestämma mig för om det är okej eller inte. Nu har jag sett den tre gånger. Och kan fortfarande inte bestämma mig.
Men vaffan...så svårt ska det väl inte vara. Klart det är okej!
Jag gillar Rock 'n roll High School. Jag gillar ju Ramones. Vi säger så.
Klart.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha,jag tänker precis samma om just den filmen! Men jag är samtidigt övertygad om att det är en av de sämre jag någonsin sett. Men om någon skulle frågat skulle jag säga att den är bra utan att tänka först.

Caroline Hainer sa...

Det är ju onekligen något charmigt över de där muterade råttorna i skinnpaj...

Anonym sa...

Kan inte bli mer punk! Men jag har alltid funderat på hur Joey Ramone överlevt på bara pizza och heroin, som man får svart på vitt i den filmen, och enligt boken Please Kill Me var Ramones knappt medvetna om att det var en filminspelning på gång när dom var med i scenerna.

Caroline Hainer sa...

Jag funderar mer på hur han kan anses söt?

Anonym sa...

Jo men det kan jag förså faktiskt. Däremot såg har riktigt otäck ut under sin sista tid, han var typ svullen då.

Caroline Hainer sa...

Svullen är nog det sorgligaste en människa kan vara. Knarksvullen, alkosvullen...eller svullen i största allmänhet. Det är sjukt synd om svullna människor. Och jag hajar inte grejen med att NÅN i Ramones skulle vara söt...eller republikan. Men jag gillar deras babypunk. Så mycket att jag har tre Ramones-pins på jackan. There!

Anonym sa...

Haha shit, men var dom verkligen republikaner? Det verkar ha varit ett rätt skönt gäng överhuvudtaget; prostituerade knarkare som samlade på baseballkort och lyssnade enbart på gamla girlgroups.