söndag 15 april 2007

Could it be magic?


Helgen:
1. Yes! Har skrivit klart min kanske trevligaste intervju, med Dan Radcliffe aka Harry Potter. Den kommer i DN snart. Vi kom bra överens. Jag tror jag vet hur man ska prata med sjuttonåringar. Veckan efter fick jag å andra sidan reda på att han skulle vara med i den där pjäsen där han klär av sig naken i tio minuter. "He takes out his wand. Don't bring the children" skriver Empire.
Ja, hade jag vetat det innan hade tonen kanske blivit annorlunda. Nu är det den trevligaste texten ever. Jag är mycket nöjd.

2. Trollerigrejen släpper inte taget om mig. Jag föreslår för Madelaine på Bon att jag ska skriva en artikel om att trolleritrenden nått sin peak men är ännu inte över. Madelaine är inte helt övertygad om att det ens varit en trolleritrend.

3. Ser verkligen fram emot sista Harry-boken. Okej, det här är inte rätt forum men jag har en hel del farhågor (och jag känner inte för att diskutera dem med tolvåringar). Var kan man snacka Harry Potter med vanligt folk, och inte barn eller människor i cape?

4. Jag vill veta mer om Houdini. Det kommer en film om honom. Ju. Vad är det jag säger, trollkarlstrenden är långt ifrån över!

5. Slängkappa never goes out of style.

6 kommentarer:

Anonym sa...

5. Nej, det är ju filmen "300" ett tydligt exempel på *ryser*

Caroline Hainer sa...

Word, Switchbitch. Word.

Kristoffer Viita sa...

Hey now...slängkappa ska inte smutskastas. Stålmannen bär ju cape t ex. Men vad tror ni om nya HP ? Det är la en eller några stycken som dör. Jag bettar på Harry men hoppas på Ron. whaddayasay?

Caroline Hainer sa...

Nej för sjutton! Jag har skrivit flertal inlägg till slängkappans lov! Check out januari, till exempel.

Hoppas på Ron? Are you serious? Nej, snacket bland "initierade" har väl snarare varit att både Harry och Voldemort ryker. Vilket makes sense.

Jag är spänd på Snapes utveckling. Det är ingen dålig läxa hon lär de små barnen: lite inte på nån. Även de som får kämpa för att bedyra sin oskuld, och som gång på gång måste bevisa sig själva är fortfarande onda innest inne.
Spänd på hur Snape-grejen ska utvecklas, som sagt. Kommer han få sitt straff? Har vi missförstått honom? var han inte ond trots allt? (Efter alla dessa varv av is he/is he not?)

Kristoffer Viita sa...

Strunt samma vad som makes sense, nu snackar vi vad som hade varit mest tillfredställande och det är väl ändå Ron, med undantag för Draco Malfoy vilket känns lite för politiskt korrekt.

Caroline Hainer sa...

I så fall skulle jag gärna se Dolores Umbridge i en liten repris, bara för att två kapitel senare mista huvudet i en tragisk magi-olycka. Finns det en äckligare antagonist i bokform?