torsdag 6 november 2008

"50 kronor att spela för"

Jag åker till LA på söndag. Alldeles för länge sedan vi sågs, staden och jag. Men nu så.

Alltid (och jag menar det som i alltid) innan en resa, oavsett reslängd eller resemål, kickar en resepanik in hos mig som manifesteras i oro.
Alltid.
Det har något med att säga adjö att göra, säger terapeuten men vi har inte riktigt klurat ut vad det är, exakt, tror jag.

Undantagslöst.

Den har inte kickat in ännu men min gissning är att den börjar lite smått i morgon kväll. Då kommer jag tänka, shit bara två nätter kvar och så blir det ångest. Skulle också kunna ske lördag dag då jag får dagen-innan-darren.

Spelhallen är öppen, jag tar era bets från och med nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

När du är i LA - ät en Jumbo Jack på Jack in the box!

Peter Hainer sa...

Yes, yes,
kommer ihag for flera ar sen (way back) att jag gillar flygplatser. Och att hanga runt dom.

Och du svarade du inte gillar dom - for alla sager adjo.

Men nastan lika manga maste val saga "hej". Och alla sager val for eller senare "hej nu ar jag tillbaks".
Plus att det ar pretty sweet att aka pa resor.

Catherine sa...

Jag blev alldeles förtjust (nja, förtjust är kanske ett dåligt ordval) över att läsa att det fanns någon annan än jag som drabbas av det här (även om jag vågar gissa att mina symptom är värre eftersom de kan få mig att låta bli t.om.).

Jag ställer en massa diagnoser på mig själv som jag ändrar med jämna mellanrum.

Caroline Hainer sa...

Det har nog att göra med en massa grejor alltså men Peter är något på spåren med det där med att säga hej då...