torsdag 1 februari 2007

COSBYSPECIAL: Intervju med Per Gavatin


Vad betyder Cosby för dig?
– Vi tar inte Cosby på allvar. Vi talar om honom med nostalgisk ironi, som om han var en Mr T eller en Bobby Ewing. Helvete heller. Vi förstår inte hur bra han var. Jag såg ett avsnitt av The Cosby Show för några veckor sedan. Det var första gången jag såg det sedan det gick i SVT. Det var både sämre och bättre än jag mindes det. Det som var sämre barnen och frun och storyn. Det som var bättre var Bill Cosby.

Varför vill du ha en cosbytröja?
– Jag är trots allt inte så jävla säker på att jag vill det.

När skulle du ha din cosbytröja, om du fick tag på den?
– Jag har börjat gå runt i mjukisbyxor i skolan, för att signalera att jag inte bryr mig och därmed få respekt från mina klasskamrater. Om det inte funkar blir jag tvungen att ta det ytterligare ett steg. Då kommer cosbytröjan väl till pass.

Har du ett speciellt minne som involverar Bill Cosby eller The Cosby Show?
– Efter Cosby Show hade Bill Cosby en ny serie som hette The Cosby Mysteries där Cosby spelade sig själv som en columboiskt mysig detektiv som löste brott. Det är ett hemskt minne.

Har du läst Pappaliv?
– Nej inte än.

Per Gavatin är, förutom Cosbysupporter, student vid DIs filmmanuslinje.

Inga kommentarer: