söndag 18 februari 2007

Kognitiv terapi?

Har vunnit två tidningsställ på Tradera. Två. Jag har redan ett hemma. Nu kommer jag att ha tre. Ja, så är det att leva med tvångstankar.
Åt på nyöppnad restaurang. Bistro Noveau. Jag och A var de enda utan päls och/eller V-ringad lammullströja. Trevligt ställe. Men bäst av allt var servitörens ögonbryn! Alltså, jag kunde inte sluta stirra. Ögonbryn to die for! Perfekt formade bågar, underbart jämna färg. Om Dita von Teese hade varit man och fortsatt mån om sina bryn hade de sett ut som vår servitörs.
Försökte smygkolla med hjälp av spegeltricket. Kolla fast via speglarna på väggen. Jag var fascinerad. Och lite nedstämd. Jag har hittills tagit great pride i mina egna typiska Hainer-bågar. Men fan alltså, nu ligger man i lä. Jävla schlagerfestival. Jävla "helhetskoncept"-tänkande Engfors. Metrosexualitet, grooming och what have you. Det har gått för långt när man blir out-brynad av en smal, elegant servitör. Jag gav honom en hundring i dricks för att på ett subtilt sätt signalera att jag erkände mig besegrad. Han svarade med att ge notan till A istället för mig. Jag tror vi förstod varandra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska ha ordentligt med credd för att du inte placerade in honom i homofacket i alla fall.. Jag och alla mina metrosexualitetsgelikar tackar dig å det varmaste. Alltid en ljusglimt, kanske?

Caroline Hainer sa...

Jag undrar bara sedan när alla metrokillar började plocka ögonbrynen. Okej dyra skönhetskrämer, male grooming och vaxad rygg (euh!) men plockade, perfekt formade ögonbryn? När hände det? Var befann jag mig då, undrar man? Frågan till servitören brände på tungan "Vem gör dina bryn?"