onsdag 28 februari 2007

Är den här platsen ledig?


Hellish resa! Trettio timmar på plan och flygplatser! Min smarta "komma fram en dag innan/hinna vila upp mig innan pressdagen"-plan havererade redan på Arlanda. Tre missade flyg på en resa måste väl vara något slags rekord? Och inget var mitt eget fel. Bara mystiska förseningar och så kedjereaktion på det.
Nåväl. Har redan hunnit äta en alldeles för stor frukost och dricka en alldeles för mäktig smootie. Mission accomplished. Nu ska jag intervjua mannen på bilden. Han heter Cillian Murphy och är so hot right now. Bokstavligen förresten, hans senaste film handlar ju om en resa till solen trots allt.
Oh dear, oh dear. Hur ska det här gå? Huvudet känns som om det håller på att sprängas. Kombinationen långresa/lite sömn och jetlag är förödande. Är stödstrumpor en så dålig idé? Gillar inte ordets klang men kanske är det inte så tokigt. Har även börjat tänka i banor som "foträta skor" och "cashmirkofta" som alla andra vana resenärer gör förr eller senare.
Träffade en kines som pratade perfekt RP-engelska i hissen. Insåg när han gick ut att det var Benedict Wong. En lam kändisspottning kanske, men när man väl börjar pricka av dem dyker de upp en efter en.
Nu vill jag ha frozen yogurt. Och cirka arton timmars sömn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig varit med om det förut, men nån gång ska väl vara den första: två kändisar nämns och jag har inte en susning om vilka de är... Coolt, då är jag ju inte skvallernörd på riktigt, liksom ^^

Caroline Hainer sa...

Cillian Murphy är nog det enda av de två du bör lägga på minnet. Eller kanske inte eftersom han visade sig vara en asshole (se senare inlägg). Är jag sur eller är jag sur?