fredag 2 februari 2007

Dags att träda fram!


Den 21 juli smäller det! Alla Potterheadz därute vet precis vad jag snackar om. Först blir det hysteri ("hur och var ska jag få tag på boken?"), sedan eufori ("Jag har BOKEN!") följt av spänning och sedan tomhet.
Jag kan inte tro att det är det sista vi får höra av lille Harry. Jag vägrar tro det, det går inte. Han har blivit som en, tja, kär vän under åren och jag kommer att sakna honom. Ändå längtar jag efter slutet.
Är jag normal?
Hur som helst är sommaren totalräddad och jag vet att man generellt bör hålla tyst med sin eventuella fäbless för Harry Potter, i synnerhet om man är äldre än tolv år. Men jag vill poängtera att det är böckerna och inte filmerna som lockar mig. Och nej, jag ser inte Star Trek och nej, jag har aldrig lyckats ta mig igenom en Ringen-bok någonsin. Det är inte det. Det är bara Harry. Och jag tycker att det är dags att vi Potterfans över tolv får en plats i samhället vi också. Jag är villig att träda fram. Är du?

Inga kommentarer: