söndag 18 februari 2007

Att leva med ett beroende

Shit alltså, jag är beroende. Jag måste ha Traderasaker och jag måste ha Heroes. Inte en dag går förbi utan att jag loggar in på Tradera och/eller en viss Heroessida. Fast jag vet att chansen att hitta ett fynd eller ett helt nytt Heroesavsnitt är ungefär lika stor. Är det så här det är att vara nikotinberoende? Min sympati för alla som ringer Sluta Röka-linjen ökar.
Hörde en skön snubbe i sammetsjacka och långt Michael Bolton-hår på tunnelbanan. Han pekade på Åhlénsskivor-reklamen och sa till sin lite proprare bostadsrätt-på-söder-vän "Den där Salem Al Fakir tror jag du skulle gilla. Ett underbarn från Huddinge som blandar musikstilar hej vilt, totalt prestigelöst. Han garvar hela tiden. Verkar vara en helt underbar människa. Sådär man önskar att alla musiker var."
Jag fick en plötsligt lust att trycka Michael Bolton-mannens hand. Eller i alla fall presentera honom för Kennet.

Inga kommentarer: