fredag 23 februari 2007

T.G.I.F

Skön vecka detta, måste jag säga. Succélivet fortsätter.

MÅNDAG Får en korg jag vunnit på Tradera. Blir mycket glad och nöjd. Hittar ingenstans att ställa den. Inser att jag måste börja sälja saker på Tradera för att få plats med mina nya "vinster". Dock mycket nöjd med veckans första leverans. Ser Prinsessa på vift. Funderar på scarf.
TISDAG Köar i fyrtio minuter i tio minusgrader utanför amerikanska ambassaden. Köar två timmar inomhus innan det slutligen är dags för min "intervju" för att få VISUM. Intervjun tar trettio sekunder. What's all that about? Får mitt visum. Utgör inte längre ett hot mot Amerikas förenta stater. Äter en semla.
ONSDAG Träffar själsfränden HP Baxxter och känner mig för en gångs skull glad över mitt tyska arv (halvtysk morfar). Recenserar en film om hemlösa utan tänder. Ger den en trea. Kollar Heroes. Somnar lycklig.
TORSDAG Skriver om oscarsgalan i City. Uttalar mig om vinnare och potentiella förlorare. Anser att Forest Whitaker spelar biroll och inte huvudroll i Last King of Scotland. Får visst medhåll.
FREDAG Provfilmar folk för Ztv-programmet. Snackar för mycket. Provfilmar mig själv. Blir inte som jag tänkt mig. Får en tankeställare. Kollar saker på Tradera för att lugna mig. Hittar ett halsband från Skultuna. Lägger bud. Äter semla.
PROGNOS HELGEN Går tillbaka till ruta ett med Ztv-programmet. Freakar ur och börjar tycka att manuset är kasst. Blir nervös för stundande LA-resa. Uttalar mig grötmyndigt om "filmåret 2007". Förkyler mig/får vintersjukan. Äter semla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

If all else fails: ät semla!

Och för övrigt är man nog en "bra" Tradera-användare när man börjar sälja sina nyligen auktionsinköpta pryttlar strax efter att man kammat hem dem.

Caroline Hainer sa...

Tackar för support! Funderar på avvänjningsklinik men dina varma ord får mig att fortsätta.
Brukar för övrigt använda mig av en annan motivationsdikt, när det inte är semmeltider: "If all else fails, go to Wales". Det är nån 1800-talspoet som sagt det. Word.

Jonas sa...

"Grötmyndigt" kan vara ett av de bästa ord jag vet.