fredag 16 februari 2007

Det vackra folket

Vilka är alla dessa snygga människor? Hade en Carrie Bradshaw-dag igår. Gled in till kontoret i min nya, svindyra knytblus eftersom jag inte skulle ha tid att gå hem innan kvällens festligheter. Hade möte med Robban och Yasse om Ztv-programmet vi ska göra. Hörde mig själv säga minst tre gånger "Alltså jag är inte förstahandsvalet men i värsta fall kan jag ställa mig framför kameran". En gång för mycket för att det inte skulle låta desperat antar jag. Dammit.
Rusade sedan iväg till en visning av ytterligare en mongofilm på svenska: Den nya människan. Vad är det med folk? Vad är det med svenska skådespelare och regissörer? Varför måste allt låta så teatraliskt hela tiden? Det blir fan inte mer äkta då. Lyckligtvis hade jag Kennet med mig som är en klippa vad gäller att pricka av upcoming klichéer. Han räknade ut redan under filmens första inledande minut (sant!) vem som skulle få ihop det med vem och vem som slutligen skulle hamna på dårhuset.
Såg en film till direkt efteråt bara för att vara snäll. Om en vit lärarinna som tar sig an en klass med ghettokids utan framtid. Där kunde till om med jag, utan Kennets hjälp, räkna ut hur det skulle sluta.
Sedan Carrie Bradshaw-fika med te, biscotti och laptop innan det var dags för NK Stil-smygläsning på Operakällaren. Känner mig så otroligt obekväm på såna tillställningar. Trots knytblus. Lyxproblem? Ja. Allt jag kan tänka på är vilka alla snygga människor är. Alla snygga tjejer, oh my God. Bjuds de in för att de är snygga? Går de för att de vet att de är snygga?
Försökte fråga runt vilka som var där. Ingen visste.
Var du där? Är du snygg? Tell me. I want to know.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för grej ni ska göra till ztv?

Caroline Hainer sa...

Hemligt. Återkommer. Lovar.