söndag 25 februari 2007

Lyckad nedfrusning av herr Bubble Boy


Jahapp, så tog mitt Bubble Boy-intresse definitivt slut. Sprack som en såpbubbla när jag fick den här länken av Johan. Någon har skrivit en typ Harlequin-bok med Bubble Boy-tema! WTF?!?
Handligen är givetvis en skymf mot Bubble Boy och hela hans familj, men även mot oss sympatisörer. Och mig som potentiell Bubble Boy-biografist.

"Sweet, funny, sad and heartwarming, this is the most unusual story of first love you're ever likely to encounter. Anne is tall, thin, flat-chested and sarcastic, and Adam, a lonely, brilliant boy suffering from a blood disease and confined to life in a plastic bubble. The pace is quick, light and cheerful before Adam's situation turns dire. Later passages are more somber. Nevertheless, teens will enjoy the unusual situation and its honest approach to adolescent feelings about love, self-image and sexuality.

Nyckelorden här är givetvis "love, self-image and sexuality". Eftersom man i USA gärna proklamerar safe sex och/eller avhållsamhet kan jag tänka mig att kärlek mellan tjej utanför platsbubbla/kille inuti plastbubbla är ganska befriat från fysiska kärleksuttryck. Den perfekta tonårsromansen. Föräldrarna kan andas ut. Jag finner inga ord.

Känner för att se om Mask.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att det blev moralpanik av hela bubbelpojkesagan... kanske de här filmerna kan lätta upp stämningen lite.. de är på ungefär samma tema, om man säger så:

http://www.youtube.com/watch?v=ee45UpCNUT8

http://www.youtube.com/watch?v=ZOyGYm1ko_E

Caroline Hainer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.